ANAF va introduce noi formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de ordin pentru modificarea și completarea unor ordine ale președintelui ANAF privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale. Inițiatorii menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul că, pentru aprobarea formularelor utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale a fost adoptat, anterior, OPANAF nr. 63/2017. Pe de altă parte, pentru comunicarea masivă a actelor administrativ fiscale/de executare silită prin intermediul  Unității de imprimare rapidă, au fost aprobate două acte normative, respectiv:  OPANAF nr.1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale și procedurale OPANAF nr. 967/2017 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, emise și tipărite prin intermediul Unității de imprimare rapidă.

Prin proiectul supus consultării publice, actele normative menționate anterior urmează să fie modificate și/sau completate, astfel încât, pe de o parte, să fie îmbunătățită comunicarea cu contribuabilii, iar, pe de altă parte, activitatea derulată de către organele fiscale să se deruleze cu operativitate.

♦ Modificările și completările aduse OPANAF nr. 63/2017 vizează următoarele:

 Prin formularul „Adresa de înștiințare privind înființarea popririi”, debitorul era înștiințat atât cu privire la înființarea popririi executorii, cât și a popririi asigurătorii, după caz. „Ținând cont de faptul că elementele care trebuie completate în situația aplicarii uneia dintre măsurile menționate sunt diferite, organele fiscale au sesizat asupra faptului că în sprijinul acestora ar fi necesar ca înștiintarea pentru cele doua măsuri să fie prevăzută în adrese distincte, astfel încât să nu se producă dificultăți în emiterea și completarea adresei de înștiințare”, precizează inițiatorii proiectului.

Astfel, formularul „Adresa de înștiințare privind înființarea popririi” se înlocuiește cu două formulare distincte, respectiv „Adresa de înștiințare privind înființarea popririi executorii”  și „Adresa de înștiințare privind înființarea popririi asigurătorii”;

 Avându-se în vedere necesitatea rectificării unor corelări ale explicațiilor din subsolul formularului „Adresă de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor”, cu informațiile cuprinse în textul acestuia, s-a modificat acest model de formular;

Citește mai multe în CECCAR Business Magazine.

Leave your comment